mandag den 4. oktober 2010

Nordisk Mesterskab i Digitalfoto

Så er vi lige passeret deadline for deltagelse i Digitalfotos store foto konkurrence NM i digitalfoto.
Årets tema var Sport og Action. Jeg har naturligvis også deltaget i år og I kan se mit bidrag nedenfor.
Foto: Rodeo i Morris, Canada.
Mit første billede er fra et Rodeo i Morris i Canada. Her har jeg brugt en teknik med at zoome mens jeg eksponere. Det giver en fed effekt, hvor beskueren føler at han bliver trukket ind i billedet. 
Foto: Motorløb i udkanten af Stockholm i Sverige.
Mit andet billede er fra et motorløb i sverige. Her har jeg brugt panorering teknikken, hvor jeg bruger kontinuerlig autofokus og følger motivet. På den måde får jeg omgivelserne slørered, samt tilført billedet action. 
  Foto: Fredericia vs. Silkeborg.
Mit sidste billede er et ganske almindeligt sports billede, som er taget tilbage i 2008, hvor Fredericia spillede imod Silkeborg. Jeg syntes det er super godt, da der er maser af energi og fight i billedet. 

Så er der bare tilbage at vente på dommernes bedømmelse. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar