tirsdag den 29. marts 2011

Mini studie


Manuel program, ISO 100, f/20, 34mm, stativ, flash
 Så er jeg tilbage efter stilstand på bloggen i næsten 2 måneder. Jeg har brugt meget af min tid til at arbejde med stock fotografering, som jeg naturligvis vil dele med jer inden så længe.
I dag vil jeg lige lave et lille indlæg for at vise at det ikke altid er nødvendigt at have et flot studie for at tage produktfotos.
Jeg har taget et foto af en træ elefant, hvor jeg har brugt en speedlight som det eneste lys.

 Jeg har efterfølgende konvateret billedet om til sort/hvid. Jeg har brugt min speedlight til at skabe skyggen af elefanten og brugt naturligt lys fra et vindue til at oplyse baggrunden, som er papir.
Du kan se min opstilling på nedenstående billede.

Min simple opstilling.
Det er kun kreativiteten der sætter en stopper for hvad der kan lade sig gøre, uden at skulle ud og investere i special udstyr.
I det næste indlæg, vil jeg give gode råd omkring nogle af de mange stock buro`er der findes.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar